Furmann Zsuzsanna

Furmann Zsuzsanna

Tanulmányok és tapasztalatok: 2007-ben végeztem az ELTE pszichológia szakán személyiség- és egészségpszichológia szakirányokon. 2015-ben a Pécsi Tudományegyetemen klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus titulust szereztem. Több évig iskolában, óvodában intézménypszichológusként tevékenykedtem, ekkor rendszeresen konzultáltam pedagógusokkal, kollégáimmal mentálhigiénés csoportot szerveztünk számukra. Majd a közoktatásban nevelési tanácsadóban helyezkedtem el, ahol szülők kerestek meg gyermekükkel kapcsolatos nevelési kérdésekkel, így felnőtt tanácsadással és gyermekterápiával is foglalkoztam. Korábban gyógypedagógiai területen dolgoztam: korai fejlesztőben, autizmussal élő és súlyosan/halmozottan sérült gyermekekkel és szüleikkel.
 

Terápiás módszerek:

- 2005 óta tanulok családterápiát, azóta letettem a családterapeuta vizsgát. Leginkább magatartásproblémákkal fordulnak hozzám a szülők, amire gyakran a leghatékonyabb megoldás az egész családdal folytatott konzultáció, terápia.
- 2008-2014-ig végeztem az Integratív Pszichoterápiás Egyesület gyermekterápiás képzését, ahol sokféle módszerrel ismerkedhettem meg, és átfogó szemléletet kaptam a gyermekekkel való foglalkozáshoz.
- 2009-ben kezdtem el gyermekjáték-drámával foglalkozni. Nagyon hasznosnak találom ezt a csoportos módszert mind az óvodás, mind az iskolás korosztály számára. Mivel évtizedeken át tanultam zenét és érdekel a képzőművészeti alkotás gyógyító hatása, csoportjaimban művészetterápiás, zenei elemeket is szeretek kipróbálni, alkalmazni. Tapasztalataim szerint a gyermekek mindegyike fogékony legalább az egyik önkifejezési formára a fentiek közül.

Személyes szakmai hitvallásom:

Azt gondolom, hogy a gyermekekben – mint mindannyiunkban – rengeteg erőforrás rejlik arra nézve, hogy kifejezzék magukat, megtalálják a helyüket a világban és jól érezzék magukat benne. A környezeti hatások, családi nehézségek, eltérő nevelési minták akadályozhatják a gyermekből fakadó őserőt, ami gyógyítani képes. Amikor a gyermek érzi azt, hogy spontaneitásának, kreativitásának kibontakoztatása kellőképpen nem lehetséges, azaz fejlődésének útjában áll egy helyzet, egy probléma; nem adja fel, először tüneteket produkál, jelzi, hogy segítségre van szüksége. Ilyenkor érdemes a családnak tisztázni, mi állhat a gyermek szenvedésének hátterében, és változtatni életterén. Eközben meg kell erősíteni őt abban, hogy ő maga egyedi és értékes minden erőfeszítésével és vágyával együtt. Hiszek benne, hogy egy ilyenfajta segítség a család részére (bármelyik tagjától indul is el a változás) megelőzheti - egyfajta rejetett tartalékként a nehezebb időkben - a mostani gyermek felnőttkori életviteli nehézségeit, könnyebbé teheti a felnövekedést, és felnőttként a helytállást az életben.

Kiknek és hogyan tudok segíteni?

Leginkább gyermekekkel és szüleikkel foglalkozom, a fent említettek szerint egyéni és csoportos formában, mint nevelési tanácsadás, családterápia, szülőkonzultáció, gyermekkel egyéni foglalkozás, csoportmódszerek.
 

Időpont kérés

Üzenet tartalma

Fájl csatolása

Megfelelő idősávok

Szolgáltatások

Kezelés típusa